1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Prototypy Toyoty na targach Japan Mobility Show 2023
28 sierpnia 2019

Toyota marką o najmniejszej utracie wartości

Toyota marką o najmniejszej utracie wartości

Niezależne badanie „Wybór Kierowców” ocenia rozmaite aspekty użytkowania samochodów osobowych. Ostatnia ankieta dotyczyła tempa utraty wartości poszczególnych marek i w tym zestawieniu najlepsza okazała się Toyota. Wynik ten cieszy tym bardziej, że jest głosem zwykłych kierowców, którzy podejmują realne decyzje zakupowe i na co dzień eksploatują auta.

Ranking opublikowany przez tygodnik „Motor” oceniał poszczególne marki na przestrzeni trzech ostatnich lat. Ponad 140 tysięcy polskich kierowców wyraziło swoją opinię na temat utraty wartości auta po tym czasie. Pod uwagę brano oczywiście renomę marki. Duże znaczenie miała także niezawodność i bezawaryjność poszczególnych modeli oraz ich wyposażenie czy dostępność w ofercie coraz bardziej pożądanych na rynku hybryd i modnych SUV-ów. Jak się okazało, wszystkie te argumenty najlepiej pasowały do Toyoty, stąd nieprzypadkowo „Wybór Kierowców 2019” padł właśnie na nią.


Wysokie zaufanie do Toyoty od lat umacnia silna pozycja marki na rynku. Samochody japońskiego koncernu są powszechnie uważane za niezawodne, dodatkowo wzrost popytu na niskoemisyjne hybrydy zwiększył jeszcze zainteresowanie marką, a co za tym idzie – znacznie wpłynął na wolniejszy spadek wartości jej modeli. Według badania „Wybór Kierowców” był to jeden z głównych czynników przemawiających za tak dobrym postrzeganiem Toyoty.


Duże znaczenie dla tego obrazu ma też powolne odchodzenie od diesli oraz posiadanie w ofercie czołowego SUV-a – RAV4, a także niezwykle cenionego crossovera – Toyoty C-HR. Nie bez znaczenia pozostaje ponadto serwisowanie. Wiele modeli Toyoty pochodzi z krajowych salonów, mając przy tym regularną i fachową opiekę autoryzowanych stacji obsługi, co znacznie podnosi wartość auta w momencie odsprzedaży.

Poniżej przedstawiamy pierwszą dwudziestkę zestawienia wraz ze średnią procentową utratą wartości po okresie 3 lat od zakupu nowego auta. Na wynik całej marki składają się oceny poszczególnych modeli z jej oferty. Dla przykładu najlepszy możliwy współczynnik uzyskała Toyota Auris TS Kombi w wersji z benzynowym silnikiem 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132 KM. Przy cenie katalogowej nowego auta wynoszącej 63 400 zł po 3 latach cena ta spadła jedynie do 51 500 zł, co daje utratę wartości na poziomie 19%, czyli raptem 11 900 zł... Imponujące!

1. Toyota 44,1%
2. Porsche 45,2%
3. Honda 46,5%
4. Nissan 47,4%
5. Mazda 47,5%
6. Skoda 48,0%
7. Suzuki 48,1%
8. Subaru 49,4%
9. Mitsubishi 49,5%
10. VW 49,7%
11. Opel 49,8%
12. Ford 50,3%
12. Renault 50,3%
14. BMW 51,3%
14. Kia 51,3%
14. Mercedes 51,3%
17. Audi 52,1%
17. Hyundai 52,1%
19. Mini 53,1%
20. Peugeot 53,9%
20. Volvo 53,9%




















Źródło: Motor, 34/2019