Ile naprawdę pali hybryda
Wróćmy do spalania. Dotychczas producent podawał wartość uzyskaną w warunkach idealnych. Wielu krytyków uważało, że to nierealne uzyskać takie spalanie podczas codziennej jazdy. Każdy kierowca jeździ inaczej. Dodatkowo dochodzą warunki drogowe, natężenie ruchu i inne czynniki, które mogą mieć wpływ na ten czynnik.
Dlatego też ostatnio opracowano nową metodą badawczą – WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure). Dostarcza ona bardziej realistycznych danych na temat emisji spalin i zużycia paliwa niż obowiązująca dotychczas metoda NEDC.
Średnie spalanie hybryd Toyoty
Jak wynika z najnowszych badań WLTP, najniższym spalaniem wśród hybryd Toyoty charakteryzuje się Prius Plug-in Hybrid. Średnie zużycie paliwa w tym modelu plasuje się na poziomie 1,2 l/100 km. Drugie miejsce w tym zestawieniu – z wynikiem 4,3–5,1 l/100 km – zajmuje Corolla Hatchback i TS Kombi z silnikiem 1.8 Hybrid 122 KM e-CVT. Corolla Sedan Hybrid z tymże silnikiem ma spalanie na poziomie 4,3–5,2 l/100 km.
Kolejne miejsca zajmują Yaris Hybrid (4,7–5,0 l/100 km), Toyota C-HR (4,7–5,1 l/100 km), Corolla Hatchback i TS Kombi z silnikiem 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM e-CVT (4,7–5,6 l/100 km), Camry Hybrid (5,3–5,6 l/100 km), RAV4 Hybrid z silnikami 2.5 Hybrid Dynamic Force 218 KM FWD e-CVT (5,5–5,8 l/100 km) i 2.5 Hybrid Dynamic Force 222 KM AWD-i e-CVT (5,6–5,9 l/100 km). Zestawienie zamyka Prius+ ze średnim zużyciem paliwa 5,8–6,0 l/100 km.
Z danych tych wynika, że hybrydy naprawdę palą mało w stosunku do samochodów z napędem konwencjonalnym. Wystarczy przez kilka tygodni pojeździć hybrydą Toyoty, żeby samemu przekonać się, że wizyty na stacjach benzynowe są znacznie rzadsze niż w przypadku samochodów z silnikami konwencjonalnymi. Najlepszym wyznacznikiem oszczędności będzie więc nasz portfel.