Wodorowe bezemisyjne taksówki Toyoty w Hamburgu
Autoryzowany salon Toyota Autohaus S+K dostarczył firmie taksówkowej Best Taxi w Hamburgu 25 bezemisyjnych sedanów Mirai z elektrycznym napędem zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi.
„W dużym mieście takim jak Hamburg branża taksówkowa może odegrać ważną rolę w dekarbonizacji transportu. Cieszymy się, że możemy wnieść swój wkład w ten projekt” – powiedział Carsten Schulz, dyrektor generalny firmy Autohaus S+K GmbH, autoryzowanego dealera Toyoty.
„Taksówki codziennie pokonują wiele kilometrów, a Toyoty Mirai z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe to przyjazne dla środowiska, praktyczne rozwiązanie, które przyczyni się również do poprawy jakości powietrza w mieście” – kontynuował Carsten Schulz.
Warto zaznaczyć, że zakup ten został sfinansowany z dotacji samorządu Hamburga w ramach projektu „Taxi of the Future”, zakładającego stopniową wymianę wszystkich taksówek działających na terenie miasta na auta bezemisyjne.
Program „Taxi of the Future” ruszył w kwietniu 2021 roku, kiedy w mieście spotkać można było zaledwie 5 taksówek nieemitujących spalin. Do dziś licencję taksówkarską otrzymało łącznie 350 samochodów elektrycznych, z których 25 to zasilane wodorem Toyoty Mirai.
Władze Hamburga utworzyły oddzielny fundusz, z którego zostanie zakupionych łącznie 460 elektrycznych samochodów bateryjnych i wodorowych, w tym 60 aut przystosowanych do przewozu osób na wózkach inwalidzkich.
Europejskie miasta wybierają Toyotę Mirai
Wodorowy sedan Mirai cieszy się coraz większą popularnością wśród firm specjalizujących się w przewozie osób. W Paryżu w roli taksówek jeździ już 600 Mirai, a w Kopenhadze – 100. Sedany Mirai znajdują się we flotach wielu serwisów car-sharingowych, ride-sharingowych i wypożyczalni samochodów w całej Europie.
Toyota Mirai 2. generacji oferuje zasięg do 650 km wg WLTP i może zostać zatankowana w kilka minut. Napędza ją silnik elektryczny o mocy 182 KM, zasilany ogniwami paliwowymi, które generują prąd w reakcji wodoru i tlenu. Jedynym produktem ubocznym tej reakcji jest para wodna. Zużycie wodoru wynosi średnio 0,79-0,89 kg/100 km, w zależności od wyposażenia.
Mirai łączy praktyczne korzyści wynikające z dużego zasięgu i szybkiego tankowania oraz przyjemne wrażenia z jazdy i bezemisyjność typowe dla napędu elektrycznego. Auto sprawdza się w każdych warunkach, zachowując sprawność i zasięg zarówno w czasie mrozów sięgających -30ºC, jak i w bardzo wysokich temperaturach.
W Polsce auto jest oferowane w wersjach Prestige i Executive.