1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. 100 000 hybryd Toyoty w Polsce

TOYOTA SPRZEDAŁA W POLSCE JUŻ 100 000 HYBRYD

POLACY WYBIERAJĄ NISKOEMISYJNE SAMOCHODY

2020-12-01

W Polsce sprzedano już łącznie 100 000 samochodów hybrydowych Toyoty. Pierwszą hybrydą na naszym rynku był Prius drugiej generacji. W 2004 roku trafił do 48 polskich kierowców. W roku 2020 Toyota dostarcza klientom 85 hybryd dziennie i prawdopodobnie pobije roczny rekord sprzedaży aut z tym napędem.

 

16 lat na polskim rynku

Samochody hybrydowe Toyoty po raz pierwszy na polskim rynku pojawiły się w 2004 roku – wraz z debiutem modelu Prius. Prawdziwym przełomem było jednak wprowadzenie do sprzedaży w Polsce Aurisa Hybrid (2010) i Yarisa Hybrid (2012), dzięki którym po raz pierwszy napęd hybrydowy był dostępny również w popularnych modelach.

W 2016 roku do sprzedaży trafiły RAV4 Hybrid i C-HR Hybrid, zaś od 2019 roku w salonach są dostępne Camry Hybrid oraz Corolla Hybrid z nadwoziem hatchback, TS Kombi i sedan.

W październiku 2020 roku gamę hybryd Toyoty wzmocnił nowy Yaris z 116-konnym napędem hybrydowym. Po tej premierze już wszystkie najważniejsze modele hybrydowe Toyoty oferowane obecnie w Polsce to auta zbudowane w architekturze TNGA z napędem hybrydowym czwartej generacji.

100 000 samochodów hybrydowych Toyoty w Polsce

Sprzedaż hybryd Toyoty co roku notowała skoki o kilkadziesiąt, a nawet ponad sto procent. Pierwszych 50 000 hybryd sprzedano w Polsce w ciągu 15 lat, drugie 50 000 tych aut Toyota sprzedała już w niecałe 2 lata. Liczby mówią same za siebie.

Stutysięcznym samochodem z napędem hybrydowym sprzedanym w Polsce była Corolla TS Kombi w wersji GR Sport. Można ją rozpoznać po dwukolorowym nadwoziu z czarnym dachem, światłach w technologii LED, sportowych zderzakach, znaczku „GR Sport” na klapie bagażnika i 17'' felgach aluminiowych GR Sport. Pod maską samochodu pracuje 184-konny silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 8,1 s. Samochód jest oszczędny i niskoemisyjny – zużywa od 4,7 l/100 km paliwa wg WLTP i emituje od 106 g/km CO2.

Hybrydy elementem strategii Beyond Zero

„Toyoty z głęboko zelektryfikowanym napędem hybrydowym to rozwiązanie, które może w znacznym stopniu przyczynić się do poprawy jakości życia w polskich miastach. Hybrydy pracują cicho, zużywają niewiele paliwa, a ich największą zaletą w miastach jest zdolność do częstej jazdy w bezemisyjnym trybie elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy. Gdy samochód hybrydowy jedzie na samym silniku elektrycznym, jego napęd nie wydaje prawie żadnych dźwięków i nie emituje żadnych szkodliwych substancji ani CO2” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

„Do tego klasyczna pełna hybryda nie potrzebuje żadnej infrastruktury ładowania baterii z zewnątrz. Akumulator trakcyjny w hybrydzie Toyoty odzyskuje energię podczas hamowania i przejmuje nadwyżki energii wytwarzanej przez silnik spalinowy” – dodał Robert Mularczyk.

„Można powiedzieć, że hybrydy Toyoty czwartej generacji to samochody półelektryczne, które emitują o 90% mniej tlenków azotu NOx niż dopuszcza norma Euro 6 dla aut z silnikiem Diesla. Toyota stawia na hybrydy jako etap pośredni w realizacji strategii “Beyond Zero”. Pełną realizację tej koncepcji stanowi Toyota Mirai nowej generacji, która nie tylko nie emituje żadnych spalin, ale oczyszcza powietrze podczas jazdy” – podsumował Robert Mularczyk.

Najpopularniejsze samochody hybrydowe w Polsce

Hybrydą, która cieszy się największą popularnością w Polsce, jest Toyota C-HR. Od początku obecności na polskim rynku, tj. od 2016 roku, sprzedano 20 886 egz. tego modelu. Na drugim miejscu uplasowała się Corolla Hybrid (20 060 egz.), a na kolejnych – RAV4 Hybrid (19 716 egz.), Auris Hybrid (18 552 egz.), Yaris Hybrid (14 889 egz.), Camry (4 681 egz.) i Prius (1 628 egz.).

Toyota Corolla z napędem hybrydowym odniosła w Polsce ogromny sukces. Model zadebiutował w kwietniu 2019 roku i z miejsca stał się najpopularniejszą hybrydą w kraju. W 2019 roku sprzedano 10 829 egz. tego modelu. W 2020 roku Corolla utrzymuje pozycję lidera rynku hybryd, a jej łączna sprzedaż w ciągu 20 miesięcy przekroczyła 20 000 aut. Jest to drugi najlepszy wynik po Toyocie C-HR Hybrid.

Liderzy rynku hybryd w 2020 roku

Od początku 2020 roku Toyota sprzedała już ponad 25 000 modeli z napędem hybrydowym. Oznacza to, że najprawdopodobniej w tym roku pobity zostanie kolejny rekord, gdyż w 2019 roku salony Toyoty opuściło 26 036 hybryd. Obecnie modele hybrydowe odpowiadają za 48% sprzedaży Toyoty w Polsce.

Od stycznia do listopada sprzedano 9 231 egz. Corolli Hybrid, 6 427 egz. RAV4 Hybrid, podium zamyka Toyota C-HR z 5 590 egz. Camry Hybrid trafiła w tym roku do 2 490 kierowców, zaś Yaris Hybrid osiągnął wynik 2 006 sprzedanych aut.

Hybrydy narzędziem walki ze smogiem

Toyota jest pionierem technologii hybrydowej i największym producentem hybryd. Pierwszym seryjnym samochodem hybrydowym na rynku był model Prius, który zadebiutował w 1997 roku. Do dziś na całym świecie marka sprzedała ponad 15 milionów tych aut, co pozwoliło zaoszczędzić ponad 120 milionów ton CO2.

Technologia hybrydowa to realny wkład w walkę ze smogiem oraz zmianami klimatu. Jest to szczególnie zauważalne w miastach, gdzie hybrydy Toyoty poruszają się w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez 50-80% czasu jazdy (w zależności od modelu i generacji napędu).