Toyota GR Supra GT4 Concept

Nowa Supra w roli samochodu wyścigowego

2019-03-01

Na targach w Genewie zadebiutuje nowa koncepcyjna Toyota GR Supra GT4. Auto to zostało zaprojektowane z myślą o międzynarodowych wyścigach samochodowych klasy GT4, w których startują prywatni kierowcy wyścigowi i małe zespoły. Jest kolejnym przykładem tego, jak można wspierać sporty motorowe.

Seryjna Toyota GR Supra stanowi solidną podstawę do budowy samochodu wyścigowego klasy GT4. Doskonale wyważone podwozie, dwumiejscowa kabina, sztywne, lekkie nadwozie, napęd na tylne koła i nisko położony środek ciężkości – to tylko niektóre jego zalety. Dodać do tego należy krótki rozstaw osi i szeroki rozstaw kół (w złotej proporcji 1,55), a otrzymamy wyjątkowo stabilne i zwinne auto.

GR Supra GT4 została opracowana przez TOYOTA GAZOO Racing. Auto w porównaniu z seryjną Suprą zostało wydłużone i ma obniżone zawieszenie. Przedni dyfuzor i tylne skrzydło zostały zaprojektowane tak, by zmniejszały opór powietrza i optymalizowały docisk do podłoża, poprawiając właściwości aerodynamiczne auta. Wykonano je z kompozytów z naturalnych włókien lnu i konopi zamiast tradycyjnego włókna węglowego, co ogranicza wpływ produkcji auta na środowisko. Oryginalne koła z lekkich stopów zostały zastąpione przez pięcioramienne wyścigowe 18'' felgi 18 marki OZ.

Układ zawieszenia jest taki sam, jak w samochodzie seryjnym. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyły – wielowahaczowe zawieszenie. Dodano do tego wyczynowe sprężyny, amortyzatory i stabilizatory poprzeczne. Samochód wyposażono w wyścigowe hamulce Brembo.

GR Suprę GT4 Concept napędza seryjny, 3-litrowy silnik rzędowy o 6 cylindrach z turbosprężarką twin scroll, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Silnik został wyposażony przez TOYOTA GAZOO Racing w wyczynowy sterownik i specjalnie opracowane wiązki przewodów. Tuning objął także półosie w wyczynowej specyfikacji oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

We wnętrza koncepcyjnej Supry znaleźć można wyścigowe fotele OMP, klatkę bezpieczeństwa o dużej odporności i gaśnicę zgodną ze specyfikacją FIA. Auto wyposażono także w sportowy zbiornik paliwa i układ szybkiego tankowania.

GT4 jest jedną z najszybciej rozwijających się klas w wyścigach. Zawody o zasięgu krajowym i regionalnym odbywają się w Europie, Ameryce Północnej, Azji i Oceanii.

Supra GT4 Concept umożliwi Toyocie ocenę zainteresowania potencjalnych klientów samochodem tej klasy. Na tej podstawie zespół TOYOTA GAZOO Racing podejmie decyzję o budowie seryjnego samochodu wyścigowego GT4 na bazie nowej Supry.

Dowiedz się więcej

Doświadczeni rajdowcy i debiutanci w Rajdzie Dakar Doświadczeni rajdowcy i debiutanci w Rajdzie Dakar TOYOTA GAZOO Racing Alonso i Coma w Rajdzie Maroka Alonso i Coma w Rajdzie Maroka Dowiedz się więcej Marc Coma pilotem Fernando Alonso Marc Coma pilotem Fernando Alonso Przed nimi pierwszy wspólny start TOYOTA GAZOO Racing wygrywa w Silverstone TOYOTA GAZOO Racing wygrywa w Silverstone Doskonały początek sezonu Rusza nowy sezon WEC 2019/2020 Rusza nowy sezon WEC 2019/2020 Dowiedz się więcej o startach Toyoty Fernando Alonso testował Toyotę Hilux Fernando Alonso testował Toyotę Hilux Dowiedz się więcej Triumf Toyoty w Rajdzie Niemiec Triumf Toyoty w Rajdzie Niemiec Więcej o starcie zespołu w WRC Alonso przygotowuje się do startu w Dakarze Alonso przygotowuje się do startu w Dakarze Dowiedz się więcej Tänak i Yaris WRC wygrywają w Finlandii Tänak i Yaris WRC wygrywają w Finlandii Dowiedz się więcej Toyota zwycięża w Le Mans Toyota zwycięża w Le Mans Zacięta rywalizacja podczas wyścigu Toyota pozostaje w WEC po 2020 roku Toyota pozostaje w WEC po 2020 roku Zbuduje nowy supersamochód Ott Tänak i Toyota Yaris WRC ponownie triumfują Ott Tänak i Toyota Yaris WRC ponownie triumfują Dowiedz się więcej
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK